12.02.2013


Ibland önskar jag att jag hade en katt, förmågan att ha en katt.
 Jag har insett att det finns minst tre begränsningar i detta tänkta scenario ( alltså att Rebecca skulle äga en katt, namnge den, föda den, eventuellt gosa med den).

1. Tanken på att äga en annan levande varelse förefaller mig en aning frånstötande. Det är inte det att jag inte förstår dem som är ägare till husdjur, men i min utopi lever vi alla i symbios och varken överutnyttjar eller utnyttjar jordens resurser. 

2. Jag är allergisk.

3. Jag skulle inte ha förmågan att ta hand om skrället (och skulle antagligen kalla hen skrället).

Men visst hade det varit fint att ha sällskap på nätterna, vi skulle diskutera skrället och jag, med var sitt kristallglas i handen/tassen skulle vi ha diverse klubbmöten. Böckervivillmeninteharläst-föreningen klockan 24.00, "The rules are in my head"- hyllningsklubben för Rei Kawakubo och andra genier inom modevärlden klockan 01.15, då tidigare möte drog över på tiden börjar inte föreningen "Doft och smak- från artificiellt till köttigt mänskligt" inte för ens 03.25, och då är det okej att flytta mötet till duntäcket.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive