2.04.2014

inside-outside





#1 På vintern brukar min hy totalt balla ur och bli torr som ett fnöske men i år försöker jag både kontrollera och ta hand om den med hjälp av bland annat Aesops Parsley Seed Anti-Oxidant Facial Toner, Mandelolja och Crème de Rose från Dior till mina läppar. 

#2  Där jag lägger största delen av mina pengar just nu är Gröna Boden vid Vasaplatsen. T.ex på kokosvatten och senast jag var fick jag med mig ett läppbalsam från Hurraw. Som namnet indikerar är det raw, och det är enbart gjorda på naturliga och ekologiska ingredienser. De görs i en uppsjö av lika smaker och det fina är att läpparna inte blir beroende och torra tack vare de naturliga ingredienserna. 


#3 other stuff jag köper på Gröna Boden: macapulver och spirulina. 


#4 Dofter: jag är tyvärr inte ägaren till Original Vetiver från Creed, men ibland smyger jag mig till några droppar. ç parfym med vetiver ( typ gräs) är verkligen något jag önskar mig för tillfället. Commes des Garçons och Frederic Malle gör några dofter som jag ska spana in.

De andra två är från Byredo respektive Maison Martin Margiela, och de är de två dofterna jag brukar alternera beroende på humör. Replica från Margiela är oerhört blommig och ska påminna om just en blommarknad i Paris, och den tenderar jag nog att använda när jag är på ett mer lättsamt humör.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive